Købsbetingelser
GENEREL INFORMATION
www.kingslandequestrian.com (herefter "hjemmesiden") er leveret af Kingsland DK Aps, registreret på følgende adresse:
Kingsland Danmark
Niels Bohrs Vej 2
7430 Ikast
Hvis du oplever problemer med vores hjemmeside eller bestillinger på den, bedes du kontakte vores kundeserviceafdeling.
E-mail: customerservice@kingslandequestrian.com
Kontakt venligst kundeserviceafdelingen, hvis der er nogle aspekter af disse vilkår og betingelser, som du ikke forstår.
VIGTIG INFORMATION
Læs venligst vilkårene og betingelserne grundigt, før du bestiller varer fra hjemmesiden.
Disse vilkår og betingelser for salg ("Betingelserne") gælder, når du bestiller eller køber produkter fra www.kingslandequestrian.dk. Salgsbetingelserne kan til enhver tid opdateres (f.eks. for at afspejle ændringer i teknologi, vores forretningsmodel, systemkapacitet eller i relevante love og regler), og vi beder dig derfor om at godkende betingelserne, hver gang du handler hos os . Enhver henvisning til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af denne hjemmeside; enhver henvisning til "vi", "os" eller "vores" betyder Kingsland DK Aps.
Hvis du ikke accepterer betingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer fra vores hjemmeside. Ved at bestille eller købe varer fra vores hjemmeside accepterer du vilkårene og betingelserne.
Du er berettiget til at fortryde denne aftale uden grund inden for 14 dage fra den dag, hvor du eller en specificeret tredjepart (ekskl. transportøren) fysisk modtager varerne. Læs mere under "Fortrydelsesret".
Købelovens regler vedrører dit køb, hvilket betyder, at der er obligatoriske kontraktmæssige garantier for produkterne. Læs mere under "Defekte eller forkerte varer" nedenfor.
BESTILLING
Bestillinger kan kun afgives via www.kingslandequestrian.dk. Vi accepterer ikke ordrer sendt via e-mail, brev eller fax.
En ordre afgivet i weekenden eller på en helligdag vil blive behandlet den følgende hverdag.
Du skal være mindst 18 år for at købe varer på vores side, og du skal eje et gyldigt kreditkort, der accepteres af os.
Vi kan kun udføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privat- eller forretningsadresse i et af de angivne lande, vi sender til.
Vi forbeholder os retten til at annullere køb i en af, men ikke begrænset til, følgende situationer uden at acceptere erstatningsansvar eller andre udgifter:
Dine betalingsoplysninger er forkerte og kan ikke bekræftes.
Din ordre er afgivet med den hensigt at begå bedrageri osv. eller i forbindelse med en kriminel handling eller anden ulovlig aktivitet.
Der opstår en uventet fejl på www.kingsland-equestrian.dk, f.eks. betalingsfejl eller lignende.
Vi har grund til at tro, at du er under 18 år.
PÅ HVILKE PUNKT I BESTILLINGSPROCESSEN ER DU BUNDET AF DIN ORDRE?
Før du foretager betaling, kan du revidere de oplysninger, du har indtastet, inklusive leverings- og faktureringsadresser eller betalingsoplysninger. Du kan også ændre de bestilte varer eller fjerne varer fra din indkøbskurv. Når du klikker på "Køb og betal", vil en kvittering blive vist på din skærm. Fra det tidspunkt er du bundet af en købskontrakt. Læs mere under "Fortrydelsesret".
Kontakt venligst vores kundeserviceafdeling, hvis du laver en fejl, når du afgiver en ordre – de er der for at hjælpe!
Efter indgåelse af kontrakten gælder reglerne om Fortrydelsesret; se nedenfor.
KONTRAKTSPROG
Købskontrakt er på engelsk.
BESKYTTELSE MOD SVIG
For at beskytte dig og vores andre kunder mod svindel og opretholde et højt sikkerhedsniveau for online shopping, kan vi udføre verifikationstjek. En verifikationskontrol kan omfatte de data, du sender til os, når du bestiller på hjemmesiden, herunder din adresse og betalingsoplysninger.
BETALINGSFORMER
Vi accepterer følgende betalingsformer:
Visa/Visa Electron
Eurocard
MasterCard
Maestro
JCB kort
Apple Pay
Google Pay
Hvis du betaler med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste dets CVV. Du finder de tre cifre i CVV på bagsiden af dit kort, normalt på højre side. CVV'et er nødvendigt for at udføre betaling og opretholde et højt sikkerhedsniveau. Andre lignende sikkerhedsforanstaltninger kan også være på plads.
BETALINGSSIKKERHED
Vores betalingssystem kører i samarbejde med Shopify Payment og deres partnere. Alle data, der transporteres mellem din browser og vores side, når du foretager en betaling, er krypteret. Hvordan du kontrollerer, at et websted er krypteret, afhænger af, hvilken browser du bruger. Alle krypteringsmetoder kører via et Secure Sockets Layer (SSL).
BETALINGSPROCEDURE
Når dine varer forlader vores lager til levering, vil din betaling blive trukket fra den betalingstjeneste, du benytter.
PRISER
Alle angivne priser for varer, levering og andre varer er inklusive skatter, moms og afgifter.
Omkostninger til levering, fragt eller fragt kan variere og lægges til hver ordre. Leveringsomkostninger er angivet på en separat linje på vores betalingsside og som en del af det samlede beløb, du betaler.
VALUTA
Priserne på vores hjemmeside er vist i DKK plus EUR, NOK og SEK (hvis du skifter land).
LEVERING
Vi sender til de fleste lande fra vores lager i Danmark. Levering vil variere afhængigt af land. Vi leverer indenfor 2-3 dage til de fleste adresser i Danmark.
LEVERINGSBETINGELSER
Vi leverer til privat- og firmaadresser samt pakkeshops. Vi leverer efter den valgte leveringsmetode.
Dine varer vil blive leveret på en hverdag, altså mandag til fredag. Leveringsdatoen afhænger af hvilket land varerne sendes til, og hvilken fragtmand der bruges.
Bemærk venligst, at du bærer enhver risiko for varerne efter levering. Hvis emballagen ser beskadiget ud, bør du nægte levering. Hvis du vil klage over fejl eller mangler, skal du informere os. Læs mere under "Defekte og forkerte produkter".
GRATIS FRAGT
Hvis du bestiller varer til en værdi af mere end 399 kr. (i Danmark), har du ret til gratis fragt (til en pakkeshop). Sommetider kører vi med fri fragt kampagner. Du kan følge med ved at skrive dig op til vores nyhedsbreve.
RETUR
Alle returneringer, inklusive forsendelsesomkostninger, er kundens ansvar.
Kontakt venligst kundeservice før returnering af varer.
I lande med GLS Shops kan vi levere en returlabel - se venligst detaljer på vores kundeservice side. Eller kontakt os via e-mail.
FORTRYDELSESRET
Du kan fortryde din ordre uden at angive nogen grund inden for 21 dage.
Fortrydelsesretten udløber 21 dage efter den dag, du eller nogen, du har udpeget (eksklusiv fragtmand) fysisk modtager varerne.
For at udøve din fortrydelsesret skal du informere os (se kontaktoplysninger ovenfor) om din beslutning om at gøre det i en utvetydig erklæring (f.eks. et brev eller en e-mail).
Fortrydelsesretten iagttages, hvis du meddeler os, at du gør brug af den, inden fristen herfor udløber.
KONSEKVENSER AF ANNULERING
Hvis du gør brug af din fortrydelsesret, refunderer vi det oprindeligt fakturerede beløb, inklusive leveringsomkostninger (eksklusive ekstraomkostninger som følge af din beslutning om at bruge en anden leveringsform end den billigste til standardlevering, som vi tilbyder). Refusionen vil blive foretaget med samme betalingsmiddel, som du brugte til den oprindelige transaktion. Du betaler alle omkostninger i forbindelse med returnering af varerne, men vil ikke blive opkrævet nogen form for gebyr som følge af tilbagebetalingen.
Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne, eller du har fremlagt bevis for, at du har returneret dem, alt efter hvad der er tidligst.
Du bør returnere varen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har meddelt os, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Vi anser fristen for at være overholdt, hvis du returnerer varerne til os inden for 14 dage. Vi anbefaler, at du gemmer din kvittering som bevis på, at du har leveret varen til postvæsenet/transportøren.
FEJL ELLER FORKERTE VARER
Hvis din ordre er defekt, eller vi har leveret de forkerte varer, bedes du kontakte vores kundeservice, så vi kan rette op på tingene. Hvis du opdager en fejl ved modtagelse af varerne fra en fragtmand, bør du nægte levering.
Når du kontakter kundeserviceafdelingen, oplys ordrenummer og produktnummer (hvis du kan) og beskriv hvad der er galt med varerne. Ved returnering af varer bedes du vedlægge en kopi af din faktura.
REKLAMATION
2 års reklamationsret efter gældende købelov. Såfremt din vare går i stykker inden for 2 år, så skal du kontakte os pr. mail. Fremvisning af gyldig kvittering påkræves.
KLAGEPROCEDURE
Du er naturligvis altid velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis du har klager over et produkt købt hos os.
Du kan også indgive en klage over et produkt købt hos os til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, som ligger på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Danmark. Du kan også klage til Centret via WWW.FORBRUG.DK.
Du kan også bruge EU-Kommissionens online klageportal, når du indgiver en klage, hvilket kan være særligt relevant, hvis du bor i et andet EU-land. Du kan indsende en klage ved at bruge følgende link: HTTP://EC.EUROPA.EU/ODR.
GÆLDENDE LOV OG JURISDIKTION
Enhver kontrakt mellem dig og Kingsland DK Aps under disse betingelser er underlagt dansk lovgivning. Enhver tvist, der opstår, der er knyttet til en sådan kontrakt, herunder kontraktens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.